Pokaż swój styl | Jak się wyróżnić, przyciągnąć obserwujących i zbudować markę na Instagramie



Zapewne część z Was poczuła już przesyt książkami napisanymi przez blogerki i mocno propagowanymi w Internecie. Sama żałuję zakupu niektórych tytułów, ale nie wszystkie pozycje są niewarte naszego czasu i uwagi.
Po "Pokaż swój styl" sięgnęłam po pierwsze, dlatego że mam słabość do pięknie wydanych książek, po drugie - interesują mnie treści dotyczące budowania własnej marki a po trzecie -  napisała ją Aimee Song, jedna z moich ulubionych blogerek.

Aimee Song to blogerka modowa, której konto na Instagramie obserwuje ponad cztery miliony użytkowników, a magazyn Forbes umieścił ją na liście "trzydziestu przed trzydziestką", czyli liście największych biznesowych talentów przed trzydziestym rokiem życia. Natomiast "Pokaż swój styl" to poradnik dotyczący Instagrama. Autorka opowiada jak odniosła sukces, dzieli się biznesowymi wskazówkami i udziela technicznych porad dotyczących prowadzenia konta.

W książce zostały wyjaśnione techniczne terminy takie jak: feed czy hasztag, opisane podstawowe funkcje fotografii mobilnej (linie siatki, autofokus czy dopasowanie ekspozycji) oraz przedstawione najlepsze narzędzia do edycji zdjęć (Snapseed czy Facetune). Instagram Aimee skupia się głównie na modzie, jedzeniu, podróżach i wystroju wnętrz, dlatego też autorka dzieli się swoimi radami jak odpowiednio zrobić selfie i zdjęcia strojów (#ootd), w jaki sposób fotografować jedzenie oraz jak zrobić flat lay i zdjęcia produktowe. Wyjaśnia również, dlaczego tak ważne jest używanie hasztagów i pokazuje jak odpowiednio to robić, żeby powiększać grupę swoich obserwatorów.

Każdy rozdział kończy się krótkim zadaniem, które umożliwia nam zastosowanie w praktyce zdobytej wiedzy oraz sprawdzenie różnych możliwości.


Dla osób, które już od jakiegoś czasu zajmują się publikowaniem zdjęć na Instagramie, większość porad może wydać się oczywista a nawet banalna (ale niech podniesie rękę ten, kto ma ponad cztery miliony obserwatorów). Dla mnie większość przedstawionych terminów była już znana, ale chętnie skorzystałam z kilku rad opisanych przez Aimee. Osobiście najbardziej wartościową i najciekawszą częścią książki okazał się dla mnie rozdział trzeci zatytułowany "Jak opowiadać historie". Wcześniej nie patrzyłam na swoje konto z szerszej perspektywy i publikowałam zdjęcia, które w danej chwili mi odpowiadały. Po prostu przypadkowe momenty. Aimee pokazuje, że ważne jest to, żeby zdjęcia ze sobą współgrały tworząc spójną większą całość. Pomoże nam w tym myślenie o swojej siatce w kategoriach trzech, sześciu i dziewięciu zdjęć, które dają pierwsze wrażenie, jakie świat odniesie po twoim tweedzie. Po przeczytaniu książki, zaczęłam wprowadzać tę zasadę i moje konto od razu stało się bardziej spójne.

"Pokaż swój styl" charakteryzuje się pięknym wydaniem a także spójną i przejrzystą treścią na temat budowania marki osobistej na Instagramie. To idealny poradnik dla amatorów fotografii i osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Instagramem. To również ciekawa pozycja dla osób, które chcą się rozwijać i ulepszyć swoje konto. 

Komentarze

  1. Mnie tego typu książki nie przyciągają. Z "blogerskich" książek mam tylko Tajniki DIY RLM i kusi mnie książka Radzkiej, bo sądzę, że dziewczyna pisze do rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam książkę RLM, jest fantastycznie wydana. Te fotografie to mistrzostwo. Wiem jednak, że raczej nie skorzystam z jej porad i nie będę robić domowych kosmetyków, dlatego powstrzymałam się przed jej zakupem.

      Usuń
  2. W sumie po tytule w ogóle nie spodziewałabym się poradnika dotyczącego Instagrama, ciekawe!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz