wieczorne nawyki, które usprawnią poranek i pozwolą zaoszczędzić czas



Uwielbiam celebrować poranki. Idealny dzień zaczyna się wtedy, kiedy nigdzie się nie spieszę, mam czas na zjedzenie pożywnego śniadania i na spokojnie mogę napić się kawy i przejrzeć ulubione blogi. Niestety takie poranki nie zdarzają się codziennie, a kiedy trzeba wstać do pracy czas zdaje się przyspieszać (zwłaszcza w poniedziałek rano). Na szczęście, na przestrzeni lat wypracowałam sobie nawyki, które pozwalają skraść kilka dodatkowych minut i przeznaczyć je na sen.


1. Wyciągnij wszystkie rzeczy, których będziesz używać rano 
 
Rano piję czystek, więc wieczorem przygotowuję sobie wszystkie rzeczy, które są mi do tego potrzebne. Wyciągam kubek, zaparzaczkę i wsypuję do niej czystek. Dbam również o to, żeby w czajniku była woda. Są to niewielkie czynności, które zajmują nie dłużej niż minutę, ale kiedy się spieszę, nie muszę zawracać sobie głowy otwieraniem szafek i szukaniem potrzebnych rzeczy.

2. Zadbaj o to, żeby kosmetyki do makijażu były w jednym miejscu
 
Nie jestem mistrzynią w robieniu makijażu, ale nauczyłam się jak zrobić prosty makijaż, który zawsze dobrze wygląda. Dlatego też dbam o to, żeby kosmetyki, których używam codziennie rano, znajdowały się w jednym miejscu. Wieczorem układam na stoliku wszystkie kosmetyki, których będę potrzebować rano.

3. Przygotuj strój na następny dzień
 
Jestem bardzo niezdecydowaną osobą, dlatego nie wyobrażam sobie, żebym miała rano wybrać strój, w którym będę dobrze się czuła i będę dobrze wyglądała. Pośpiech nie jest najlepszym doradcą, dlatego wieczorem sprawdzam pogodę i przygotowuję sobie strój na następny dzień. Jeżeli rano okazuje się, że pogoda jest inna, wystarczy, że zmienię jedną rzecz, np. zamienię spódnicę na spodnie czy wezmę dodatkowo sweter.

4. Sprawdź czy ubranie jest czyste i nie wymaga dodatkowych zabiegów
 
Jeżeli nie lubisz przygotowywać stroju wcześniej, a masz ochotę wyjść w konkretnej rzeczy, np. ulubionej marynarce, wyciągnij ją wieczorem z szafy i sprawdź czy nie ma żadnych plam, czy wszystkie guziki są przyszyte i czy nie trzeba użyć na niej rolki do czyszczenia ubrań. Jeżeli ubranie jest pogniecione, warto je wieczorem wyprasować.

5. Przygotuj śniadanie na następny dzień

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Kiedyś tego nie rozumiałam i zdarzało się, że wychodziłam z domu bez śniadania i po drodze chwytałam drożdżówkę czy pączka. Na szczęście te czasy już dawno minęły i teraz wiem, że jeżeli rano nie zjem czegoś pożywnego, to za chwilę będę głodna i zmęczona. Jeżeli nie chcesz przygotowywać rano śniadania, zrób je wieczorem. Idealnie sprawdza się tutaj pudding chia, który zostawia się na noc w lodówce. Moim kolejnym sprawdzonym sposobem na szybkie śniadanie jest kasza jaglana, która została mi z obiadu. Rano wsypuję ją do blendera, dodaję świeże owoce i mleko i mam bardzo sycący koktajl.

6. Miej w szufladzie zapasowe rajstopy

Nie jestem miłośniczką rajstop i noszę je wyłącznie od święta. Zdarzało się już, że ubierając się zauważyłam, że w rajstopach poszło oczko a nie miałam innych, żeby je zastąpić. I wtedy musiałam zastanawiać się czy lepiej iść bez rajstop czy zmienić cały strój. Od pewnego czasu nie popełniam już tego błędu, ponieważ zawsze mam w domu zapasową parę. Nie jest to może wieczorny nawyk, ale sprawdza się w stu procentach.

Komentarze

  1. Śniadania nie jem, dopiero w pracy, ale ubranie zawsze przygotowuję wieczorem dzień przed, rano jestem na tyle nieprzytomna, że nie mam weny twórczej w kwestii doboru garderoby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śniadania staram się jesć lecz nie zawsze mi to wychodzi!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz