Montmartre i Most Aleksandra III



Montmartre to dzielnica Paryża położona na wzgórzu o tej samej nazwie. Kiedyś było to centrum życia bohemy artystycznej, dzisiaj okolica jest nastawiona na turystów. Tłumy turystów są mi niestraszne, ponieważ kocham widok paryskich dachów rozciągający się ze szczytu wzgórza.

Jeżeli chcecie uniknąć dzikich tłumów i w spokoju nacieszyć się klimatem tego miejsca, wystarczy że zejdziecie z głównej ulicy. My tak zrobiliśmy w poszukiwaniu boulangerie Gontrana Cherrier, gdzie podają czarne bagietki i inne smakołyki. Niestety po przyjściu na miejsce, okazało się, że na czas wakacji piekarnia jest zamknięta. Byłam bardzo zawiedziona (jak na coś się nakręcę to nie ma zmiłuj się, miałam wielką chęć na skosztowanie czarnej bagietki i postanowiłam, że wrócę jeszcze do Paryża, chociaż na kilka godzin, żeby pójść po tę bagietkę), ale piękne widoki poprawiły mi humor.







Pisałam Wam kiedyś, że mam wielką słabość do starych cmentarzy i pięknych mostów, więc spacer brzegiem Sekwany jest po prostu punktem obowiązkowym przy każdej wizycie w Paryżu.

Most Aleksandra III powstał pod koniec XIX wieku, a zaprojektowali go: inżynierowie Jean Résal i Amédée d'Alby, oraz architekci Cassien-Bernard i Gaston Cousin. Most ten pojawił się w kilku filmach (m.in. w bajce "Anastazja" czy filmie "O północy w Paryżu") oraz w teledysku Adele "Someone like you" (nie mogłam w to uwierzyć, bo piosenka jest mi bardzo dobrze znana, ale jakoś przegapiłam teledysk i po znalezieniu tej informacji, koniecznie musiałam go obejrzeć). 










Komentarze

  1. podziwiam ich za to wyczucie architektury

    OdpowiedzUsuń
  2. zachwycam się, w końcu ktoś zabrał mnie do Paryża jakiego nie znałam. Jestem zachwycona architekturą! Teraz jeszcze bardziej marzę by pojechać! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zawsze staram się wyszukiwać nowe, ciekawe miejsca. Chętnie uciekam tam, gdzie nie ma tylu turystów.

      Usuń
  3. piękne widoki :))
    pozdrawiam woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę Ci tej podróży :) Piękne zdjęcia i Ty też stylowa na tle Paryża :) Super jest ten prosty zestaw z beżową sukienką :)

    ps. czekam na post z kompletem Messo! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech, Paryż, piękny za dnia i nocą...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale seksownie..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz