czytelnicze podsumowanie roku 2013



Ciężko mi uwierzyć, że minął kolejny rok i mam dla Was następne podsumowanie tego, co udało mi się przeczytać. W tym roku miałam jakieś niesamowite szczęście do książek. Nie trafiłam na taką, która wzbudziłaby moją niechęć i którą zdecydowanie odradzałabym Wam przeczytać. Jedne książki były napisane lepiej, inne gorzej, ale w każdej znalazłam coś interesującego.


Najlepsze książki przeczytane w 2013 roku:

Czy myśląc o aniołach, spodziewalibyście się, że pojawią się na świecie przynosząc zagładę? Raczej nie. Anioł powinien być stróżem ludzkości, nie jej katem. Tymczasem anioły zstąpiły na ziemię, niosąc ze sobą cierpienie i śmierć. 

"Opowieść Penrym o końcu świata" to znakomita powieść w klimacie dystopii. Wciągająca, nieprzewidywalna akcja, mroczne (niektóre wręcz makabryczne) sceny, piękne, bezlitosne anioły i zakończenie wbijające w fotel. Ostrzegam, od tej książki nie da się oderwać.

2. "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafon
Długo opierałam się tej książce, chociaż nie miałam ku temu jakiegoś szczególnego powodu. Gdybym w końcu jej nie uległa, to bardzo bym tego żałowała. Oryginalna fabuła, język i wspaniałe opisy Barcelony, to tylko część tego, co ma do zaoferowania "Cień wiatru".

3. "Złodzieje nieba" Peter Prange
Opowieść o wielkiej miłości dwojga artystycznych dusz, o sztuce, o wojnie i o granicach między fantazją a rzeczywistością. 

4. Trylogia "Delirium", "Pandemonium", "Requiem" Lauren Oliver
Lena żyje w świecie, w którym najbardziej niebezpieczną i wyniszczającą chorobą jest miłość. Władze chcą ochronić obywateli, dlatego poddają ich zabiegowi, po którym już nigdy nie zaznają tego uczucia. Lena wierzy im bezgranicznie. Wie, że ogrodzenie dookoła miasta, porządkowi patrolujący ulice, segregacja chłopców i dziewcząt są dla jej dobra. Te wszystkie zabezpieczenia mają chronić mieszkańców przed zarażeniem. Lena, tuż przed swoim zabiegiem, poznaje Alexa, który pokazuje jej istnienie innego świata.

5. " Poczucie kresu" Julian Barnes
60-letni Anthony Webster stara się rozwiązać tajemnicę z przeszłości, dotyczącą jego najlepszego przyjaciela Adriana. Początkowo jest całkowicie pewien jak przeżył swoje życie i tego, co wydarzyło się w przeszłości, lecz po otrzymaniu niespodziewanego spadku dopada go zwątpienie i dezorientacja. Genialnie przedstawiona filozofia pamięci.

6. "Lecę dalej. Tanie podniebne podróże"
Książka ta składa się z dwóch części. W pierwszej autorka opisuje swoje podróże (obejmujące końcówkę 2010 i 2011 rok), które odbyła korzystając z najróżniejszych promocji w liniach lotniczych. Druga część to pewnego rodzaju leksykon wiedzy o tanich lotach. O ile pierwszą część da się jakoś przeczytać, o tyle druga jest genialnym zbiorem porad dotyczących taniego podróżowania (dowiemy się, kiedy najlepiej rezerwować tanie bilety, na co uważać przy rezerwacji, jak wyszukiwać najlepsze połączenia, co spakować do bagażu podręcznego oraz jak spać na lotnisku).

Komentarze

Prześlij komentarz